2009. július 14., kedd

Megint vége (vargányával töltött cukkinivirág)

Ma rájöttem, hogy vége.

Végre egy teljes pillanatra a mókuskeréken kivül rájöttem, hogy ujra szednem kell a sátorfámat, és tovább kell állnom. Az érdekes a dologban az maga a jelrendszer!

Ugyanis az utóbbi pár hétben szinte minden, és mindenki tudat alatt arra ösztönöz, hogy ideje váltanom, és ujra a saját utamat keresnem. Eddig ugye a Chez Danielben dolgoztam, ami megint uj ismeretekkel gazdagitott, de már nem tud újat mutatni, és vannak egyéb problémáim ami miatt váltanom kell. Ezeknek a problémáknak a legmélyebb gyökere az a fajta mókuskerék ami miatt sokszor nem tudok önmagam lenni, csak egy maszk ami a világ felé azt mutatja amit elvárnak tőle. Ez a masz például eltakrta előttem az imént emlitett jeleket amik minden szempontból arra sarkallnak, hogy tovább képezzem magam. Nincs mese, mennem kell, ugyhogy holnap fel is mondok a picsába. Egy hónap a felmondási idő, addig kitalálom hogy mit merre és legfőképp hogyan. Azt hiszem mindenre nyitott vagyok, és sikerülni fog...

Vargányával töltött cukkinivirág

A cukkinivirág számomra nagy rejtély volt mindmáig, hogy végre sikerült vele dolgoznom.
A szakácsok könyvében a mexikói tag mashajókat töltöget vele, de én most egyszerűen megtöltöm őket vargányával, minekutána mind a kettőnek szezonja van (ugy peti bácsi, svédországban ez hogyan müködik cimszó :D:D)

6-7 szép cukkinivirágzat
10 deka Vargánya (kukacmentes)
1 deci tejszin (házi)
1 deci fehérbor (savanykás)
1 deka jó minőségű vaj
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál finomra vágott kakukkfű
1 evőkanál finomra vágott petrezselyem (vagy snidling)
1 tojás sárgája
bors
lötty olivaolaj

Serpenyőben felhevitem az olivaolajat, és hozzáadom a vajat, és habzásig hevitem, majd hozzádobom a kb, centis kockákra vágott vargányát, szép aranybarnára piritom a gombát, majd hozzáadom a finomra vágott fokhagymát, tovább piritom. Addig amig pirul, felvágom a friss füszernövényeket, és azokat is hozzádobom, majd felöntöm a borral, és hagyom hogy redukálódjon. Sózom borsozom, majd beleöntöm a tejszint, és sűrű krémmé redukálom, a végén hozzáadom a tojás sárgáját, leveszem a lángról, és tejföl sürüségüre hagyom hülni. Ha ez megvan akkor habzsákba töltöm, és kurva óvatosan beletöltögetem a cukkini virág belsejébe. Kicsit segit ha előtte belefujunk egy szusznyit a cukkinivirágba, amitől szétnyilik, és könnyebb tölteni...
Ha megtöltöttük a virágokat, a végüket elcsavarjuk, és gőzben pároljuk 10 percig, majd tálaljuk.
A provance-i konyha egyik jellegzetes kis darabja ez, sok helyen töltik hallal, van ahol csirkével, kacsával, de olyat is hallottam danieltől hogy hollandival (no comment).
Maga a cukkinivirág nem bir tulontul jellegzetes izvilággal, főleg ha pároljuk, de ha egy kevés vajon megforgatjuk akkor is kellő hatást tudjuk elérni, csak az sokkal szuttyogósabb munkával jár, meg a cukkinivirág szirma hamar kiszakadhat.

Előételnek, vagy amuse bouch-nak kurva nagy.


Ez a Chez Daniel-es leköszönőpostom, amint megint kinyilik az intelligenciacsirám, majd irok.

4 megjegyzés:

Sáfránysárkány írta...

Kedves KeMaHa, csak most bukkantam a blogodra, de nagy érdeklődéssel olvastam, különösen mivel belülről mutatod meg azt a szakmát, ami mindig is érdekelt. Ugyhogy elolvastam a bejegyzéseid, a régebbieket is. Szóval van egy állandó olvasód. Különben a cukkinivirág vezetett a nyomodra,bár sajnos utóbb bebuktam, mert az eső elverte a virágokat, úgyhogy várnom kell a kipróbálásra. Addig is várom újabb kalandjaid, és különösen az újabb receptjeid.

ősi homár cukkinije írta...

szerinted levesbetétnek?
krémleves ebből

ősi homár cukkinije írta...

szerinted levesbetétnek?
krémleves ebből

KeveMarcHarc írta...

jaja, simán mehet levesbetétnek is :)
Csak meg kell tölteni valami oda illő dologgal!
Pont nemrég láttam egy pascal barbot köretet, a tápiókával és cukorborsóval töltött tulipánt...
hmmmm