2008. április 13., vasárnap

fűszerkert

Tegnap hozzáláttam hogy végre beültessem a kishaverokat az ágyukba! Előtte felástam a földet, kigyomláltam, elhintettem benne házikomposztot ugy 2 talicskával, meg úgy 10 kiló szarvasmarhatrágyát, népiesen szólva ganyéztam. Alaposan összeforgattam, elgerebléyztem és vetettem, bele ázsiai bazsalikomot, petrezselymet (hátha) amit előbb kellett volna ültetni továbbá zsályát, turbolyát, kaukkfüvet, oreganot, és vegyes zöldfűszermixet, amiben nem is tudom pontosan mi van de biztos jó lesz.

Ez a post csak magam örömére íródott, tudvalevőleg, a fűszernövények nagyon kedves kis dolgok tudnak lenni a konyhában, és én kiváltképp értékelem őket, mint például az éles kést, a tiszta konyharuhát és a többi. Itt még megemlíteném, hogy eddigi életem folyamán kétszer ültettem növényt, először 2006-ban hajnalkát, (itt nem térek ki az okokra) 2007-ben meg volt bazsalikomom, kakukkfüvem, zsályám, amik vagy kipusztultak a napon vagy
felzabáltam őket, mint pl. a bazsalikomot, aki pestoként fejezte be földi pályafutását :D .
A fűszerkert eddigi lakói a tavasz beköszöntével pedig burjánzanak ők pedig nem mások mint az örök favoritok: Menta úr, Ruccola úr és Citromfű asszonyság. és ha már gastroblog témában utazunk akkor nem árt ha rögtön felvázolok 2receptet

No.1 Pesto

75 gramm bazsalikom, ami egy eszetlen nagy mennyiségnek tűnhet szerintem
2 közepes gerezd fokhagyma finomra aprítva
1 evőkanál pirított fenyőmag durvára vágva
2 evőkanál eredeti olasz parmezénsajt
1dl extraszűz olivaolaj

Eredetihez hűen igyekszem a legpontossabb anyaghányadot adni, de ez történetesen a szakácsok könyvéből való ami ilyen téren talán még a a legautentikusabb forrás számomra, mert egyelőre a könyvtárból táplálkozok.
A hozzávalókat az olaj kivételével mozsárban masszává törjük majd lassan hozzácsurgatjuk az olivaolajat, és tovább porítjuk. 2 megjegyzés még ide, az egyik, hogy olvastam olasz gastroblogon, hogy a mozsár használata is ad a pestonak egy karaktert, szemben a sima trumixgéppel szemben, de itt már a kákán is csomót keresünk. A másik pedig hogyha van rá lehetőség, akkor vákuumban eltéve érleljük 1 napot, mert úgy egységesebb a hozzávalók íze, sokkal inkább a pesto jelleg kerekedik ki belőle.
Kiváló sima tésztával összeforgatva ahogy az olaszok fogyasztják.
Megkenhetünk vele padlizsánszeleteket és úgy süthetjük ki, nagyon jó kis ízharmónia kerekedik ki belőle, ahogy én csinálom.
Omlósra párolt csirkeszeletekre is kenhetjük, mint ahogy azt nálam nagyob gourmet-k teszik. Legvégül pedig ha leszűrjük olajáta pesto szárazanyagát hal fűszerezésére használjuk, az olajban pedig aszalt paradicsomot teszünk el akkor ritka perverz ízekkel találkozhatunk.


No. 2 Citromfüves Mentafőzet, édesanyám módra

50 levél zsenge mentalevél
30 levél zsenge citromfű levél
1 l forrásban lévő víz

Ez a teaszerűség nálam már régen hódít. Gyakorlatilag mindenre jó, mindemellett pedig finom.
A leveleket szépen lemossuk hideg vízben, de nem törjük meg csak óvatosan. Ezután pedig nyakon öntjük 1liter forrásban lévő vízzelés lefedve hagyjuk úgy 20percre, amig elkezd langyosodni, azután leszűrjük finom szűrőn, eltávolítva az esetleges szennyeződéseket.
Legvégül pedig barnacukorral ízesítjük, és jelzem nem rakunk hozzá citromot!!!!!!!!!!!!!
Citromot rakni mentateába olyan dolog hozzáértők szerint mint lisztes habarással pecselevet sűríteni... :D
Az arab konyha kedvelt teája ugyhogy becsüljük meg és keleti bölcsességgel megáldva fogyasszuk


Nincsenek megjegyzések: