2008. április 15., kedd

Mézes csirke borban buggyantott fügével


1 egész csirke
4 evőkanál akácméz
30g vaj
2 gerezd fokhagyma
1ág kakukkfű
2levél medvehagyma
2 kávéskanál balzsamecet
1 egész alma
só bors...
20-30 szem aszalt füge
2-3dl Portói bor

Ma már korán beindult a gépezet, 10kor már bolognait főztem, ami hagy ne mondjam jó szar is lett... Ezek után egész álló nap szaladgálás, keverés, iskola, seft, bevásárlás, és végre otthon édes otthon, meg tanulás keserű tanulás.

De hála istennek estére a kezembe került egy egész (elviekben) házi csirke. Agyaltam már sokszor ezen a recepten, mert drága öreg gimis matektanárom, ösci bácsi emlegette fel ezt a receptet. Ő akkor megesküdött rá hogy nagyon finom, de igazság szerint csak nagy vonalakban vázolta fel, hogy hogyan is készül, így a fantáziámra voltam hagyatkozva. Az elkészült étel nálam 6csillagot kapott, de bátran ki lehet próbálni otthon, mert ugye a hibáimat kijavítva írom le a receptet.

A csirkét áttöröljük, ha kell megmossuk. A hasüregébe egy gondosan megmosott almát rejtünk, ami kitünően magába szívja az olykor kellemetlen baromfi ízt, továbbá nem hagyja kiszáradni a husit. A bőr alatt és a bőr felszínét sózzuk, borsozzuk, majd szépen megkenjük a mézzel egyenletesen, legvégül pedig rávagdossuk a hideg vajat. Odadobjuk a medvehagymát a fokhagymát és kakukkfüvet mellé és, így mindennel együtt lefedve rakjuk be a 200C fokos előre melegített sütőbe.

Amig sül a pipi addig a fügét megmossuk egy lábosba rakjuk ráöntjük a portóit, felforraljuk levesszük a lángról és lefedve hagyjuk sziesztázni.

A csirke hagy standoljon egy fél órát 200C fokon, utána vegyük le a hőfokot, és hagyjuk ücsörögni immár fedő nélkül 150C fokon ujabb fél óráig, én megfordítottam sütés közben, lehet azt nem kellett volna. Ha szép aranybarna a teteje, továbbá ha beleszúrunk egy tűt és világos lé folyik ki belőle, és nem véres, akkor átsült. Kivesszük a csirkét a maradék levet szinte teljesen lezsírozzuk, és leszűrve egy serpenyőbe öntjük, és szépen lassan elkezdjük beforralni a 2 kanál balzsamecettel együtt. Addig a kipihent sültcsikénket combra szárnyra és mellre daraboljuk, a mellett lehet többfelé is. Amikor már olyan szirupos a pecsenyelevünk , hogy bevonja a kanalat, akkor beleforgatjuk a csirke alkatrészeit, egyenletes réteget karamellizálva rá.

Ezután kivesszük a darabokat, és a fügével tálaljuk, esetleg mazsolás rizzsel, de nekem semmiképp nem lenne szívem krumplit adni hozzá. Ez a csirke tök könnyű, a mézzel és saját ízével, egy mély gyümölcsös karaktere van, sokkal inkább nevezném desszertnek mivel elég édes, és isszonyat finom. Mondjuk mondom, én speciel kicsit elkúrtam, de ezt szerintem inkább hagyjuk. Ettől függetlenül ez egy príma étel. Talán még friss őszi idénygyümölcsöket is adnék hozzá, de ez már egyéni szociális probléma. JÓ étvágyat

Nincsenek megjegyzések: